Oh vilka fina dagar vi haft!

Minisemestern i Stockholm var helt fantastisk! Vädret var fantastiskt! Umgänget var fantastiskt! Min son var fantastiskt!

Eftersom jag försöker äta nyttig och bra mat numera så hade jag gjort kycklingwraps som matsäck på tåget. Vet med mig att jag annars köper skräpig macka och godis i bistron om jag inte har med eget att äta. Wrapsen (riven vitkål, rivna morötter, kycklingfilé och fetaost) tillsammans med en flaska lokalt producerad äppelmust blev en riktig succé.
När Valle satt och åt på sin wrap så började de i högtalaren berätta att bistron nu var öppen och att man bla kan köpa Mannerströms räkmacka. Valle lyssnar storögt och sätter handen till munnen och ropar: – Det behövs inte för jag har kycklingrulle!
image
Väl framme i Stockholm så åkte vi förbi pappan på jobbet för att hämta nyckeln till hotellrummet. Valle tyckte det var enormt spännande att hans pappa jobbade i ”den stora bollen” (Globen).
Hotellet vi bodde på är ett litet hotell med ett fåtal rum, bara två stationer från Globen. Väldigt smidigt. Mindre smidigt var att rummet var handikappanpassat och dörrknappen satt perfekt för en nyfiken 3.5 åring. Som tur är bodde vi längst ner i korridoren och inga förbipasserande har fått sett mig naken då Valdemar helt plötsligt tryckt upp dörren precis när man stått och klätt på sig.
image
Vid frukosten har Valdemar med glädje tryckt i sig yoghurt och havrekuddar och helt glömt bort välling. På kvällarna har han inte heller druckit det faktiskt (kan mycket väl tänka mig att han ska sluta med välling).
image
Vi var en dag på Junibacken som är helt fantastiskt. Vi var där förra året också, men i år tyckte Valle att det var helt otroligt.
image
image
Jag älskade Trazan och Banarne när jag var liten. Min pappa var väldigt lik Lasse Åberg och jag minns att folk brukade komma fram till honom och fråga honom om han var Lasse. Även jag utbrast på julafton när vi såg adventskalendern (?) och pappa satt bredvid mig: – Men titta pappa, du är på tv!
image
Valle bjöd på kaffe hos Mumin. ”Mamma, gå och sätta dig i soffan så kommer jag med kaffe!”
image
image
image
Den obligatoriska fläskkorven serverades hos Skrot-Nisse.
image
image
Vi var hos min kusin och åt middag och kollade in deras nya hus. Valdemar berättade lyckligt för kusinbarnen att han fått nya vårskor och undrade om de också fått det. Just nu är det viktigt att vara stor och han iakttar andra barn väldigt mycket. Han fick även nya solglasögon i Stockholm.
image
image
image
Att vara i ”stora bollen” och hälsa på pappa på jobbet var väldigt spännande. Vi hann, utrustade med flaggor och hjälm, heja både på Norge och Sverige. En tredje period var dock lite för mycket för Valdemar. Han är otroligt mallig när han pratar om sin pappas jobb.
image
image
Av alla saker som Valdemar kunde välja på i Junibackens shop så valde han en bok om tåg. Utförliga bilder och texter berättar om hur det funkar att köra och jobba på ett x2000-tåg. Så när vi på hemresan frågade konduktören om vi fick gå fram och hälsade på lokföraren och denne ordnade vi fick det och lokföraren gav Valdemar en riktig tågbiljett så var Valdemar riktigt lycklig.

Kommentera

