Rent vill jag ha det

En fördel med att plugga hemifrån är att man kan sitta med fötterna i fotbad medan man pluggar. Tror inte det skulle uppskattas i universitetets bibliotek.

Jag badar fötterna i antingen bara vatten med epsomsalt eller det och lite äppelcidervinäger i.
Sen brukar jag smörja in dom i en fotkräm och sätta på ett par strumpor, men eftersom jag försöker använda mig av bara rena produkter så duger inte fotkrämerna jag redan har och jag letar efter en bra kräm med bra ingredienser.
Sist gjorde jag en själv genom att smälta olivolja, bivax och kokosolja. Blandade det och ställde det så det fick svalna.
Nu smörjer jag fötterna varje kväll med krämen och är mycket nöjd med resultatet.
image
Jag har hittat en bra ansiktskräm mot min torra hud och letar efter en bra deo. Kristalldeon jag använt är jag inte längre nöjd med.
image
Från vänster: kamomillte att spray i rengjort ansikte, ansiktskrämer från Maria Åkerberg, ansiktsskrubben från Sukí luktar som en syrlig citronkaramell och sist ögonkräm med e-vitamin och kokosolja.

4 thoughts on “Rent vill jag ha det

    • Nä, jag misstänkte nästan det ;)

      Herregud va taggade de var de ”stora” barnen som skulle på teater nu när jag lämnade Valle.
      Och varje dag när jag hämtar honom så får han springa ifrån Tilly som alltid ska krama honom hej då =)

      • Ha ha….ja stackarn, Tilly är väldigt förtjust i honom. Hon brukar vilja ha lila tajts på sig till dagis för det har Valdemar! :)

      • Så söt!
        Valdemar går in i lite surmode när jag hämtar och vill vara ifred från alla andra utom mig, så att kramas kommer inte på frågan ;)

Kommentera

