Lördag

Idag tog jag och Valdemar en cykeltur till Alsters herrgård som ligger några kilometer från oss. Där mötte vi upp våra vänner Sara och Kristoffer och deras lilla Signe som är snart 1,5 år.
Vi fikade och frös. När lilla familjen åkte hem gick jag och Valdemar och kollade på vårmarknaden som var.
Valdemar startade med en liten tur på Shetlandsponnyn Konrads rygg.

image

Sen gick vi runt i de gamla husen där man kunde köpa hantverk och konst och gick runt bland marknadsstånden och provade ostar, knäckebröd och marknadskarameller. Köpte med en mögelost, äppelmust, ett läppbalsam, nougat och en rosentvål.

image

Och Valdemar fick en söt mask till sina krukor i växthuset. Han är mycket peppad inför hela planteringsgrejen och frågar dagligen om vi inte kan gå in i växthuset och göra iordning bland plantorna. På förskolan har varje barn fått plantera en solros (som han stolt visat upp efter att ha tvingat mig att hålla för ögonen) och i fredags var de ute i skogen och tog en varsin pinne som ska vara stöd till solrosen.

image

Meningen med eftermiddagen var att jag skulle försöka skriva på min hemtenta men trots Disney Junior på tv och nougat som skulle ge mig lite lugn och ro och energi, så blev det tyvärr inte mer än ett försök till att plugga. Att plugga med barn hemma är verkligen inte lätt.

image

Kommentera

