Växthuset

image

Jag är så himla nöjd med mitt bygge! Ska bara slipa gammal färg, måla vitt och lägga på tak så är det färdigt. Ska ha plantorna på pallar och montera hyllor längs väggen som vi kan sätta mindre krukor på.
Surfar på Klostra dagligen och drömmer om vilka plantor jag ska beställa hem. Av min svärmors kollega ska jag få paprika-, chili- och tomatplantor. Och i Valdemars lilla växthus gror det för fullt.

Älskar att jag faktiskt byggt det här helt själv, med undantag då min bror fick stå som tyngd på ena sidan medan jag med släggan slog ner stolparna i backen.
Älskar också att min bror på väg hem från affären där jag köpte virke sa: ”Du kan ju be min pappa om hjälp med att bygga”. Precis som om jag behöver hjälp med att bygga saker?!

2 thoughts on “Växthuset

  1. Men va kul med eget växthus! Och vilket fint. Som du byggt själv! Impad :-)

    Ps. Blir alltid glad när det dyker upp ett inlägg ifrån fin blogg i min feed. Gillar det du skriver!

    • Jag är imponerad själv faktiskt! Och Valle är sjukt peppad och tycker allt växer alldeles för långsamt. Ser fram emot att fixa ihop därute i sommar.

      Tack va fint sagt Frida!

Kommentera

