GIY

image

image

Jag har fått sex gamla fönster av en man via Blocket. Det ska bli ett växthus av dom där vi ska odla tomater, gurka, chili, paprika och squash. Har även fått pallkragar och lastpallar som ska sättas på hjul och sallad och jordgubbar ska planteras. Jag älskar att kunna gå ut och plocka färsk sallad till maten. Förra årets lilla odling gjorde att jag fick mersmak och bara vill ha mer och mer.
Vi var en sväng förbi blomaffären och där hittade jag trädgårdshandskar både till mig och Valle. Hoppas att handskarna ska få honom intresserad av vårt odlingsprojekt. Redan nu pratar han om sin sallad som han planterat i sitt lilla växthus.

image

image

Kommentera

