Tankeverksamheten är ute och cyklar

I förrgår var dagens tanke att folk kan läsa mina tankar. Saker jag inte tänkt på på väldigt länge (månader och år) tänkte jag helt plötsligt på och på kvällen under en middag med Jakob och hans mamma, så togs helt plötsligt det jag tänkt på under dagen upp. Utan att jag pratat med dom om mina tankar så började de prata om det jag tänkt på.
Sen igår har jag tänkt att jag kanske gör allt för svårt för mig, det kanske inte är så krångligt som jag tror det är. Framförallt är det skolan jag tänker så om. Sitter med tentaplugg och böckerna är riktiga sömnpiller. Och tankarna cyklar iväg; man börjar fundera på om det är detta man ska läsa, kanske ska man inte läsa alls utan hitta ett jobb, kan man leva på att göra DIY-projekten som man ser på alla bloggar, alla som läser det här och orkar med tex juridikkurser vid sidan om – vilka böcker är det som de läser? Verkar som folk tycker utbildningen är lätt medan jag känner mig som Pippi i för stora skor med Karlssons klister under och det är omöjligt att komma framåt.
Har annat att tänka på just nu och det vore fint om huvudet kunde koncentrera sig.

Idag fick jag världens magknip och gick och la mig i sängen med tentapapprena. Då slog jag huvudet i struktur och vips så hade jag kommit underfund med hur jag skulle lägga upp, iallafall, dagen och slukade några sidor som jag fattade vad de innehöll och har nu i mitt huvud organiserat tentapluggandet lite lite mer.

image

Tidsoptimisten i mig är min värsta fiende!

Kommentera

