Beroende

Idag var jag hos kuratorn för andra gången. Jag tycker hon är fantastiskt bra och så glad att jag kände så från första början. Det måste ju liksom klicka med den man går på samtal hos.
Vi pratade om hur veckan varit sedan vi sågs sist och hon sa att jag såg gladare och lättad ut. Att man såg det på hela mig, i mina ögon och att man hörde det på min röst.

Dagens tanke som jag ska påminna mig om titt som tätt:
Varför tycker jag det är så jobbigt att vara beroende av min sambo?
Jag tycker det är hemskt att vara 33 år och vara så beroende av honom. Men han är ju beroende av mig. Utan mig skulle han inte kunna driva sin firma som han gör, han skulle istället vara hemma och göra det jag gör. Varför är det så svårt för mig att acceptera att jag är beroende av honom när han är lika beroende av mig?

Kommentera

