Mat

wpid-20130110_130119.jpgDet jag tycker är svårast i det här pt-programmet jag kör är maten: att äta rätt men framförallt att äta. Äta var tredje timme. Att äta mer är tre gånger per dag har nog inte existerat i mitt liv sen jag bodde hemma. Jag slarvar jättemycket med mat och då blir det sådär att man blir vrålhungrig, kastar i sig ett jättelass med första bästa man hittar (99% av gångerna är det sällan en sallad man hittat) och så blir man för mätt och så kan det vara det jag äter på en dag. Inte ovanligt att man sent på kvällen känner magen kurra och letar igenom alla lådor i köket efter godis. Hoppas på att jag kommer lyckas ändra det där nu. Har satt upp mattider på kylen så jag ska komma ihåg, skrivit ner tips på vad som passar att äta och satt ett dagligt alarm på mobilen som kommer ringa likt Skalmans matklocka.
Detta borde jag greja.
Matschemat

2 thoughts on “Mat

Kommentera

