Mamma Fitness

Idag kör det igång!
Mitt femveckors-program hos Mamma Fitness startar idag och fr.o.m nu så gäller det att tänka på vad man stoppar i sig, väga/mäta och registrera allt man äter och träna. Kommer bli väldigt bra för mig tror jag.
Idag har jag ätit lite vad jag vill fast samtidigt har jag inte helt grisat ur bara för att det är ungefär sista chansen på länge. Nej, jag har försökt tänka i rätt banor, övat mig på hur man ska tänka när man mäter och väger maten och sen registrerar den och kollat in hemsidan lite extra för att vara förberedd. Inser att jag nog måste läsa på vad kalorier, proteiner och sånt innebär för helt ärligt så har jag inte en aning och det vore nog till hjälp för att kunna få ett logiskt tänk. Har även laddat upp tre ”förebilder” på min sida och imorgon ska jag mäta och väga mig. Bilderna peppade mig ännu mer inför kommande veckor. Hu! Satt sig lite väl mycket över rompa tyvärr.
Något som jag verkligen tycker är gott är sötpotatis, inte alls lika torrt att ha som tillbehör som vanlig potatis och smaken är underbar. Numera har jag alltid det hemma och äter det nästan till alla middagar. Har gjort mandelmjölk så jag kan mixa smoothies till frukost och mellanmål och imorgon blir det lite storhandling så att det mesta finns hemma. Av pulpen från mandelmjölken ska jag göra chokladbollar och hoppas att de blir godkända att äta efter första veckans kostregistrering som jag sen ska få feedback på.

Avokadosmör (mosad avokado, en liten klick Philadelphiaost, chilikrydda (helst färsk chili) och peppar) på fröknäcket som jag gör själv blir en god "avotadomatta" som min lilla kille säger eftersom han inte kan uttala K ännu.

Avokadosmör (mosad avokado, en liten klick Philadelphiaost, chilikrydda (helst färsk chili) och peppar) på fröknäcket som jag gör själv blir en god ”avotadomatta” som min lilla kille säger eftersom han inte kan uttala K ännu.

2 thoughts on “Mamma Fitness

  1. Hej Anna..

    Kom in på din blogg av en slump när jag googlade på ”mamma fitnes”… Såg att du använder dig av denna tjänst och är lite nyfiken på vad du tycker. Har själv funderingar på att testa magcoachingen men har hört att flera är väldigt besvikna på hennes respons…

    MVH, Therese

    • Jag har Pt-Online programmet som går i fem veckor. På måndag är det min tredje vecka och jag har kört matprogrammet i snart två veckor och träningsprogrammet i snart en vecka.
      Tyckte det var lite segt i början när man bara skulle registrera vad man äter, men bara det gav 4-5 cm minskning runt midja, stuss och lår så då blev man peppad igen. Man tror ju att det ska vara stenhårt träning och äta från start, men Olga är väldigt noga med att kosten är A och O och att det är där man ska rikta in sig på att få det rätt, sen kompletterar man med träning.
      Jag är nöjd, både med konceptet och Olgas respons.
      Rekommenderar det verkligen då det känns som ett sunt synsätt, inte crazy scältande eller tokigt tränande. Bara sunt.

Kommentera

