Prio 1

imageJag har sagt att jag inte ska ha nyårslöften och att det enda som är viktigt är att vi är friska och lyckliga. Men så har jag funderat lite och kommit fram till att jag visst ska lova mig själv en sak för 2013: det här året ska jag prioritera mig själv bättre. Prio 1 ska vara jag. Dvs jag ska se till att jag mår bra, tycka att jag är viktigare än jag gjort på flera år. För att jag ska må bra så krävs det att jag tar hand om mig själv, att jag äter bra, sover bra och rör på mig. Men även att jag säger vad jag tycker och känner, att jag tar plats, uppfyller mina mål och drömmar och prioriterar att vara glad och försöker få en lycklig tillvaro. Fysisk och psykiskt välmående. 3:e januari ser det än så länge ut såhär:
– 7:e januari börjar mitt 5 veckors program hos Pt-Online. Jag kommer få kostupplägg som stenhårt ska följas och ett träningsprogram som ska följas lika hårt. Har ni sett före- och efterbilderna som Olga Rönnberg lägger ut på Facebook? Jag är så peppad!
– 15:e februari ska jag och några vänner gå på WyClef på Nöjesfabriken här i stan. Jag älskar WyClef! Och den ena vännen som ska med är en en tjej som jag känt länge och vår grej har varit WyClef. Spelade skivan på förfesterna och gick på Allsång på Skansen när han var där. Nu blir det förfest, WyClef och sen utgång. Valdemar är utlånad till min bror och ska sova över hos honom. Ska bli så roligt!
– I mars har JFine en kurs i 8 dagars cleansing för kroppen. Hoppas på att kunna gå med min kompis, annars får jag kursen på distans. Jag gillar JFine och hennes tänk om mat.
– I början på mars blir det långhelg i Sälen med svärfar, hans fru och hennes barn med respektive. Mycket mysigt! Sist jag åkte slalom var säkert någon friluftsdag i gymnasiet.
– Innan sommaren är här ska jag ha ett körkort i plånkan. Punkt.
– Jag kör vidare på att äta och förbruka sånt utan tillsatser och att göra det mesta själv. Känner mig bra på alla sätt när jag gör så. Nästa grej är ögoncreme och lotionbars som ska göras.
I övrigt så pratas det både om resa till Glasgow i vår och Kalifornien i höst. Nice om det blir så.

Mitt år alltså. Men för det så glömmer jag ju inte mina kära och verkligen inte min son. Han är ju alltid viktigast, men jag tror på att om man mår bra själv så är man bättre för andra. Det går inte att gå runt och må dåligt, känna sig deppig varannan vecka, vara trött, ha svårt för att gå upp på morgonen, vara lättirriterad och känna sig obekväm med sig själv. Så mår jag bra så mår min omgivning bra.
Win-win alltså!

Vem kommer och kastar ut min gråa julgran?

Kommentera

