En sak på listan – check!

I vår hall på övervåningen, som man kommer till när direkt uppför trappan, har vi ett fönster som går längre ner mot golvet än standardfönsterna gör. Jag har länge irriterat mig på att det sett så tillfälligt ut vid fönstret, ingen blombräda, lampa eller växt så det har sett så tomt och tråkigt ut.
Tillslut så tröttnade jag och senaste dagarna så har jag snickrat och målat på ett elementskydd som jag platsbyggt under fönstret. Och jag är så himla nöjd med resultatet.
Köpte mig en ny orkidé och bytte lampor och strömbrytare i min försummade men älskade Elflugan-ljusstake. Tyvärr funkade det inte ändå så det får nog bli en professionell service på den efter julhelgen.
Elflugan önskade jag mig i julklapp någon gång i slutet på 90-talet, kanske 98. Mamma uppmuntrade mig alltid att önska mig inredningssaker, lite mer ordentliga inredningssaker och användbara saker, istället för kläder och såna saker som man i den ålder mest var intresserad av. Eftersom jag har alltid varit intresserad av inredning har jag nästan alltid önskat mig just såna saker. Mamma sa länge att hon tyckte att Elflugan var jättefin och en bra sak att önska sig men att den kostade så mycket så jag kunde tyvärr inte få någon den julen. Men min fina mamma hade köpt den åt mig ändå.
Sen har den flyttat med mig i alla lägenheter jag haft sen jag flyttade hemifrån -99 och tyvärr blivit lite oförsiktigt behandlad ibland. Senaste två åren har den stått gömd bakom gardinen i sovrummet och väntat på lampbyte och sånt där.
Jag är mycket glad att den passar så bra på elementskyddet vid fönstret. Den gör den ganska kala och tråkiga hallen väldigt mysig.

Elementskyddet

4 thoughts on “En sak på listan – check!

  1. Wow, skitsnyggt! Har försökt få mannen i huset att bygga ngt liknande i typ ett år nu;-) Händig tös du Anna!! Kram

Kommentera

