Phu!

Sitter äntligen i soffan, fixat disken och plockat i ordning lite. För andra kvällen i rad ligger Valdemar i sängen, nybadad och ätit kyckling, i ganska rimlig tid. Jag sitter i soffan och ska plugga lite, men först ska jag föra över bilder från mobilen för att kunna återställa skiten.

Senaste 1,5 veckan så har jag varit sjuk, stukat min handled och har fortfarande ont och kan inte använda den ordentligt, vabbat fem dagar, besökt akuten två gånger (en med handleden och en för att utesluta hjärnhinneinflammation eftersom Valdemar hade hög feber och ont i nacken), gjort kokosfettsfågelmat, klistrat kollage på familjen till förskolan, testbakat glutenfria pepparkakor och bakat traditionella lussekatter, saffranssnurror med pepparkakskrydda och saffranssnurror med vitchoklad i (de sist nämda var sjukt goda!).

En vecka kvar till jul och jag börjar få sån där panik över allt som ska göras. Sån där panik så att jag inte gör något alls istället. Men det blir nog bra i slutändan…

4 thoughts on “Phu!

  1. andas o skit i alla måsten. Det gör jag i år. Det går hyggligt bra faktiskt. Ibland känner jag för att baka godis, ibland köper jag färdigt osv. Vad spelar det för roll egentligen?

    • Du har helt rätt.
      Börjar känna mig mer lugn, kan bero på att jag handlat en stor del av allt och gjort godiset :)

Kommentera

