Min bror

Igår var min bror på en gymnasieskola i Kristinehamn och höll föreläsning för en klass om hur det är att förlora en förälder som tonåring.
Jag är mycket stolt över honom som klarar av att först och främst stå framför så många och tala, men mest för att han öppnar upp sig så och berättar om sina känslor för helt främmande människor. Men han, precis som jag, mår bra av att tala om det och det behöver inte vara djupa samtal och gråt, utan bara vi får ventilera och bearbeta vad vi gått igenom så känns det bättre.
Min brors dröm är att starta en slags mötesplats för ungdomar som är i samma situation som han då var i. Såna som min bror behövs i barnomsorgen (han läser till lärare) och framförallt de barn som har det jobbigt på ett eller annat vis. Min bror har verkligen ett hjärta av guld.
Bästa Erik

Kommentera

